31 proc. respondentów w sondażu przeprowadzonym przez nas w lutym 2014 r. na reprezentatywnej próbie dorosłych osób pracujących z całej Polski (1008 osób) odpowiedziało, że zatrudniające ich organizacje często monitorują poziom satysfakcji i zaangażowania pracowników za pomocą badań opinii pracowniczej. Nieco mniej, bo 25 proc., respondentów stwierdzało, że prowadzone badania często wpływają na zmianę działań kierownictwa firmy. Oznaczałoby to, że ponad 80 proc. osób biorących udział w ankietach pracowniczych ma poczucie pozostawania w rzeczywistym dialogu z pracodawcą dzięki takiej właśnie formie komunikacji, a mimo to jest ona rzadko stosowana.
Marzena Winczo-Gasik i Maria Zakrzewski w artykule zamieszczonym na łamach magazynu Personel Plus piszą o tym, jak wygląda dialog z pracownikami w firmach w Polsce, jakie jego formy są podejmowane przez pracodawców i jakie praktyki komunikacyjne są stosowane przez Najlepsze Miejsca Pracy.
Kliknij tu, aby przeczytać cały artykuł